Uz ko skatīties pārdodot?

Vairums ir dzirdējis teicienu: – “Par pārdevēju nevar iemācÄ«ties, par to piedzimst”. Daudzi pārdevēji tam notic un…   …un nemācās. Bet pārdoÅ¡ana sastāv no konkrētiem soļiem un darbÄ«bām, kuras var sekmÄ«gi apgÅ«t! Un pats, pats pirmais solis – saprast, uz ko un kāpēc pārdevējam koncentrēties.

Kad komandā ienāk “jauniņais”, kurā mirklÄ« viņu laiž pie klientiem? Kad ir sagatavojies. Ko tas nozÄ«mē – sagatavojies? Visbiežāk par tādu tiek atzÄ«ts censonis, kurÅ¡ ir iemācÄ«jies no galvas lietoÅ¡anas instrukciju.

Bet ko pērk klients? Klients pērk savas vajadzību risinājumu. Lai ieraudzītu klienta vajadzību, jāskatās uz klientu! Kāpēc mācīties no galvas instrukciju?

Dažkārt grupa mācÄ«bās provocē: – “Nez, kā pārdot sanāktu paÅ¡am?” Esmu gājis un
pārdevis. Sanāca. Sanāca neslikti. Vai es pārzināju produktu? Nē, nepārzināju. Arī reizē, kad produkts bija tehnoloģisks un komplicēts. Vai es labāk zināju lietošanas instrukciju? Nē, bet mani rezultāti bija ne sliktāki, kā klienta iekšējam produktu trenerim. Kur maģija?

Es neskatījos uz produktu. Es skatījos uz klientu.

Pārdošana nav mistiska. Tā tikai prasa iemācīties pareizu fokusu. Fokusu uz klientu un viņa vajadzību.

  • Uz ko koncentrējas Tev zināmie pārdevēji?
  • Ja jāpārdod paÅ¡a veikums, ideja vai darba tirgÅ« jāprezentē sevi, uz ko koncentrējies Tu?
This entry was posted in Komunikācija, Pārdošana and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Iesaki:



6 Responses to Uz ko skatīties pārdodot?

  1. Pingback: Stāsts par džemperi… | Kārlis Apkalns

  2. Pingback: Kā būt labam pret klientu? | Kārlis Apkalns

  3. Mārtiņš says:

    Salabo kļūdas un būs ok! :)

  4. Vigants says:

    Es uzskatu, ka jauniņais pārdevējs pēc iespējas ātrāk ir jālaiž un pat jādzen pie klientiem. Tu nevari iemācīties peldēt visu laiku stāvot krastā un lasot instrukcijas un brīdinājuma zīmes! :)

    Pats esmu pārdevējs un es koncentrējos uz klienta patieso vajadzÄ«bu un cenÅ¡os atrast savā risinājumu portfelÄ« atbilstošāko lietu un pamatot klientam izmantojot viņa frāzes un izteiktās vēlmes… tā teikt – pārveidoju savu pamatojumu atbilstoÅ¡i klienta “sāpei”… bet izvairoties no pielÄ«Å¡anas. Klientiem patÄ«k, ja pārdevējs ir vienādā lÄ«menÄ« vai pareizāk sakot – mentāli lÄ«dzvērtÄ«gs partneris. :)

    • Karlis says:

      Pilnīgi piekrītu, Vigant!

      Tur jau tā lieta – risinājumam ir jāatbilst “klienta sāpei”! Diemžēl pārlieku daudzi pārdevēji klientiem vāvuļo frāzes no produkta apraksta, kuros par klienta sāpi var izlasÄ«t tieÅ¡i neko!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>