Atlaides. Kā nedot?

Daudzi pārdevēji apgalvo, ka Å”obrÄ«d bez atlaidēm pārdotĀ neesot iespējams.Ā Tiesa, vēl nesen pieklājÄ«gus rezultātus nesa arÄ« pieticÄ«gākas pārdoÅ”anas iemaņas un pÅ«les. Bet vai pārdevējam jāiet klienta prasÄ«bu pavadā?

NoderÄ«gas pārdoÅ”anas receptesĀ Latvijas Biznesa konsultantu asociācijas video:

Å Ä·ietami vieglākais ceļŔ ir atlaides prasÄ«bai ļauties. BetĀ vai tas ir situācijas risinājums?

Pēc video noskatÄ«Å”anās aktuāli jautājumi:

  • Vai esi pazÄ«stams ar Å”iem paņēmieniem?Ā Esi izmēģinājis? Rezultāti?
  • Vai zini vēl kādas Å”odienas apstākļos aktuālas un efektÄ«vas pārdoÅ”anas pieejas?
This entry was posted in PārdoŔana and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Iesaki:

ļ»æ

7 Responses to Atlaides. Kā nedot?

  1. Pingback: Atlaides. Kas notiek, ja dod? | Kārlis Apkalns

  2. Dāvids says:

    Å Ä« brīža situācija, tik tieŔām klienti jautā atlaides sporta pēc, un galvenais, attaisnojumi ir pavisam smieklÄ«gi, bet, protams, visu cieņu tiem!
    Esam mainijuŔi ļoti daudz pieejas, kā padarīt cenu pievilcīgāku klientam, bet Ŕobrīd piedāvājam klientam:
    * Vispirms prezentējam pilno cenu, bez atlaidēm, tikai, tad kad ir sale, padaram klienta pirkumu kā gandarÄ«jumu, un pieŔķiram cenas atlaides. Jo savu pārdevāja darbu padaram augstvērtÄ«gi, un tikai tad izsākām vadÄ«bas izstrādāto piedāvājumu.
    * Pirms paziņojam klientam izmaksas, minam cenu, kāda bijusi pirms diviem gadiem, lai klients pats apzinātos, ka nu vairs zemāk vairs nav, kur kāpt;
    *Å is bÅ«s lÄ«dzÄ«gs Kārļa vēstijumā dzirdētam, kad klients pieprasa atlaidi, bet ar citu PVN tad sakam, kā Jā varam sarunāt, protams atlaide ir ļoti niecÄ«ga, bet ar piebildi “Es ceru, ka mana vadÄ«ba nedusmosies, bet es personiski Jums pieŔķirÅ”u…”. Tas ceļ pircēja paÅ”apziņu, ka viņŔ ir ļoti Ä«paÅ”s klients.
    *…….. utt.
    Strādājot ar dažādiem produktiem, piedāvājumiem esmu izstrādājis ļoti daudz versijas, ja kādam interesē padziļinātāk varu atklāt ….

    • Karlis says:

      Piesātināts un noderīgs komentārs, Dāvid!
      Pēc bÅ«tÄ«bas – vēl viens bloga ieraksts! ForÅ”i! šŸ™‚

      Vari padalīties ar kādu piedāvājuma versiju kāda konkrētākam produktam?
      (Zīmolus varbūt labāk pat nesaukt, publiskā telpā varam aprobežoties ar produkta grupu.)

      • Dāvids says:

        Nu piem.
        *par interneta pakalpojumiem: ziniet, esoÅ”ie klienti maksā 10ls, bet Jums kā jaunam klientam tas izmaksās tikai 8ls, piekritÄ«siet, ka 2ls ietaupÄ«jums ir ļoti vērtÄ«gs katru mēnesi?

        *paņemsim pavisam citu versiju, ko neesmu uzskaitījis augstāk,
        par tiem paÅ”iem interneta pakalpojumiem : Ja sekojāt lÄ«dzi interneta izmaksām, tad jau zināt, ka mÅ«su internets maksāja 10ls, konkurentiem ļoti lÄ«dzÄ«gi, bet saprotam klientus, ka tādas cenas varēja bÅ«t tad, kad visiem ienākumi bija lielāki, tāpēc Å”obrÄ«d mēs Jums garantēsim interneta pakalpojumus tikai par 8Ls! Domāju, ka 24 Ls atradÄ«siet , kur pielietot, ko jau bÅ«siet ietaupÄ«juÅ”i pirmajā gadā?

        Nu ļoti svarÄ«gi ir viss apkārtējais,kā mēs pazniedzam Å”o atlaidi, cik svarÄ«gu to padaram, jo tad klienti neuzdrÄ«kstās pieprasÄ«t vēl ko papildus!

        • Karlis says:

          Sveiks, Dāvid!
          Ka “atlaides pārdoÅ”ana” un pasniegÅ”ana ir svarÄ«ga, par to nevarētu bÅ«t garu diskusiju. Bet viens Tevis minēts aspekts tomēr Ŕķiet diskusijas vērts…
          Minēji, ka jaunajiem klientiem internets tiek piedāvāts par 8,-Ls, pat ja jau esoÅ”ie klienti maksā 10,-Ls. Kā reaģē jau esoÅ”ie un varbÅ«t pat ilglaicÄ«gie klienti, ja pamana, ka jaunajiem klientiem tiek piedāvāta zemāka cena? Kā Ŕādas situācijas risina pārdevēji?

  3. Vigants says:

    šŸ™‚ Man principā patÄ«k vienmēr prasÄ«t atlaides (joka pēc) un esmu pārsteigts cik bieži arÄ« atlaidi arÄ« saņemu. Pērkot apģērbu, suņu barÄ«bu vai pat pusdienojot.

    Manuprāt atlaides vajag izmantot tikai saņemot kaut ko pretī:
    1. lielākos projektos – priekÅ”apmaksu (nevis pēcapmaksu), garākus izpildes termiņus
    2. pieprasÄ«t lielāku apjomu – pērc 2 un dabÅ«si 20% atlaidi.

    Citreiz atlaides vietā var piedāvāt citas lietas, ka Tev ir mazāk nozÄ«mÄ«gas (Ä«paÅ”i daudz neko nemaksā) bet klientam ir vērtÄ«gas – samaksas nosacÄ«jums, labākus termiņus utt tādā veidā saprotot arÄ« to kas klientam ir kritiskāk svarÄ«gi.

    • Karlis says:

      Man arÄ« patÄ«k prasÄ«t atlaides. Es to daru sporta pēc ā€“ apskatÄ«ties vai pārdevējs ā€œnodrebēsā€ vai ne. Bet tas nebÅ«t nenozÄ«mē, ka Ŕīs prasÄ«tās atlaides arÄ« bÅ«tu jādod.
      Viganta minētais princips ā€“ atlaides dot tikai tad, kad no klienta kaut kas tiek dabÅ«ts pretÄ« ā€“ tas ir viens no svarÄ«gākajiem principiem pārdoÅ”anā! Tikai, lÄ«dzÄ«gi kā daudzi citi vienkārÅ”i pārdoÅ”anas ABCes principi, tas bieži tiek vai nu ļoti nemākulÄ«gi izmantots vai arÄ« vienkārÅ”i aizmirsts!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *