Toksiskais Klients

Šodien plosos par kāda uzņēmuma pakalpojumu lietojamību/izprotamību. Pēc četru mēnešu laikā jau ceturtās neveiksmīgās saskarsmes, esmu zaudējis laiku un naudu, esmu nokaitināts, emocionāls un ne visai iecietīgs. Piedevām, savu sāpi izkliedzu jau atkārtoti un publiski.

Kā izpaužas mana plosīšanās?
Visu piedzīvoto un sajusto rakstu Facebook, ceturto reizi zvanu uz Klientu atbalsta līniju, kavēju darbinieku dārgo laiku, provocēju viņus ar neērtiem un darbinieku līmenī patiesībā neatbildamiem jautājumiem, tā graujot viņu darba morāli.

Pamatoti vai nepamatoti, taču esmu patiesi nokaitināts un, tiklÄ«dz kā nākotnē ar Å¡o piegādātāju gadÄ«sies kaut sÄ«kākais negludums, es atkārtoti “sprāgÅ¡u” nekavējoties un pie mazākā iemesla.

To visu apkopojot, esmu kļuvis par klasisku Toksisko Klientu.

Nemēģinot skaidrot konkrētās situācijas pirmssākumus un attÄ«stÄ«bu, nākamais jautājums: kā Å¡im vai jebkuram citam uzņēmumam lÄ«dzÄ«gā situācijā, kurā reiz “normāls” Klients nu jau ir (ne-)laimÄ«gi kļuvis par Toksisko Klientu, bÅ«tu vissaprātÄ«gāk virzÄ«t turpmāko sadarbÄ«bu?
Vērojot sevi un savas rÄ«cÄ«bas no malas, atausa ne visa tradicionāls piedāvājums: Lai taupÄ«tu savu un Klientu laiku, lai savus darbiniekus “nemestu uz ambrazÅ«ras”, vai nebÅ«tu racionālāk Toksiskos Klientus necensties apmierināt un noturēt, bet gan sniegt viņiem atbalstu gludi un savlaicÄ«gi aizmigrēt pie konkurentiem?

Kādi būtu ieguvumi no šādas, ne visai konvencionālas pieejas?
Uzņēmumi ietaupÄ«tu Klienta un savu darbinieku laiku, savu darbinieku nervus un, ticams, aiztaupÄ«tu publiskus asumus nu jau par “toksisku” kļuvušās sadarbÄ«bas turpmākajās epizodēs.

Un vēl viens arguments Å¡ajā virzienā…
Ja Klients aizies projām un pie konkurenta “aplauzÄ«sies”, pastāv varbÅ«tÄ«ba, ka pēc mirkļa viņš “ar kājstarpē iežmiegtu asti” atgriežas. Ja Toksiskais Klients ar milzÄ«gām tieÅ¡ajām un netieÅ¡ajām izmaksām tiek “varonÄ«gi noturēts”, tad “pazemÄ«gās atgrieÅ¡anās” scenārijs nav iespējams pat teorētiski.

Kā šķiet Tev, kas būtu racionālākā uzņēmumu rīcība ar Toksiskajiem Klientiem?

This entry was posted in Pamati, Pārdošana, Vadība. Bookmark the permalink.

Iesaki:



One Response to Toksiskais Klients

  1. Zelma says:

    Noteikti jālaiž pie konkurentiem. Jo viena no iedarbīgākajām reklāmām ir mutiskie ieteikumi draugu/paziņu lokā un Toksiskā Klienta publiskās pārdomas var aizbaidīt ne vienu vien potenciālo klientu.
    Toksiskā Klienta dēļ uzņēmums jau sistēmu nemainīs, tādēļ, palaižot vienu prom, viņi tikai iegūs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>