Stāsts par džemperi…
Cilvēki viens ar otru cīnās. Nemitīgi. Kāpēc? Kāpēc tā? Viņiem tā patīk?
- Pasaulē nemitīgi notiek kari. Un cilvēki mirst.
- Pasaulē nebeidzas „paaudžu sadursmes”, kurās vecāki aizmirst mīlēt savus bērnus un otrādāk.
- Pasaule ir pilna ar pārdevējiem, kuri ik dienas „cīnās ar klientiem” un pēc tam raud par „neizpildāmajiem plāniem”.
Kāpēc tā notiek? Mēs skatām pasauli un apkārtējos cilvēkus caur savu vērtību un savas pieredzes prizmu. Un mēģinām apkārtējos „pielabot” pēc sava „ģīmja un līdzības”. Un no tā arī lielais vairums problēmu sākas.
– Vai zini, kas ir džemperis? Tas ir apģērba gabals, kuru jāvelk bērnam, kad māte ir nosalusi.
Šī šķiet tikai anekdote? Diemžēl, nē!
- Valstis mēģina viena otrai uzspiest savas vērtības un pārvaldes formas. Reliģijas mēģina neticīgajiem iemācīt pielūgt „pareizo” dievu. No tā ceļas kari.
- Mātes saviem jau pieaugušajiem bērniem turpina „mācīt kā jādzīvo”. No tā ceļas „nepateicīgie bērni”.
- Pārdevēji par visām varītēm cenšas iepārdot to risinājumu, kas labs šķiet pašiem. Un, ja neizdodas, vēl mēģina klientus pārmācīt. No tā ceļas satracināti klienti un neizpildīti pārdošanas plāni.
Vai šai Problēmai ir kāds risinājums? Man šķiet, ka risinājums ir. Un patiesībā – pārsteidzoši vienkāršs risinājums.
Nepieņemiet lēmumus citu vietā! Nemēģiniet viņus pārmācīt vai vērst „pie pareizās ticības”. Noskaidrojiet, kas otram cilvēkam ir svarīgi un kāpēc! Un piedāvāto risinājumu balstiet uz to, kas otram ir svarīgs, nevis to, kas pašiem „šķiet labi”.
- Vai esat saskārušies ar ļaudīm, kuri mēģina lēmumus pieņemt Jūsu vietā? Kā jūs reaģējāt? Kāds bija rezultāts?
- Man ne vienmēr izdodas nelemt otra vietā. Vai nelemt otra vietā izdodas Tev?
Uz ko skatīties pārdodot? | Kārlis Apkalns
[…] Pārdošana nav mistiska. Tā tikai prasa iemācīties pareizu fokusu. Fokusu uz klientu un viņa vajadzību. […]