Uz ko skatīties pārdodot?
Vairums ir dzirdējis teicienu: – “Par pārdevēju nevar iemācīties, par to piedzimst”. Daudzi pārdevēji tam notic un… …un nemācās. Bet pārdošana sastāv no konkrētiem soļiem un darbībām, kuras var sekmīgi apgūt! Un pats, pats pirmais solis – saprast, uz ko un kāpēc pārdevējam koncentrēties.
Kad komandā ienāk “jauniņais”, kurā mirklī viņu laiž pie klientiem? Kad ir sagatavojies. Ko tas nozīmē – sagatavojies? Visbiežāk par tādu tiek atzīts censonis, kurš ir iemācījies no galvas lietošanas instrukciju.
Bet ko pērk klients? Klients pērk savas vajadzību risinājumu. Lai ieraudzītu klienta vajadzību, jāskatās uz klientu! Kāpēc mācīties no galvas instrukciju?
Dažkārt grupa mācībās provocē: – “Nez, kā pārdot sanāktu pašam?” Esmu gājis un
pārdevis. Sanāca. Sanāca neslikti. Vai es pārzināju produktu? Nē, nepārzināju. Arī reizē, kad produkts bija tehnoloģisks un komplicēts. Vai es labāk zināju lietošanas instrukciju? Nē, bet mani rezultāti bija ne sliktāki, kā klienta iekšējam produktu trenerim. Kur maģija?
Es neskatījos uz produktu. Es skatījos uz klientu.
Pārdošana nav mistiska. Tā tikai prasa iemācīties pareizu fokusu. Fokusu uz klientu un viņa vajadzību.
- Uz ko koncentrējas Tev zināmie pārdevēji?
- Ja jāpārdod paša veikums, ideja vai darba tirgū jāprezentē sevi, uz ko koncentrējies Tu?
Stāsts par džemperi… | Kārlis Apkalns
[…] vietā! Nemēģiniet viņus pārmācīt vai vērst „pie pareizās ticības”. Noskaidrojiet, kas otram cilvēkam ir svarīgi un kāpēc! Un piedāvāto risinājumu balstiet uz to, kas otram ir svarīgs, nevis to, kas pašiem […]