Uz ko skatīties pārdodot?

Uz ko skatīties pārdodot?

Vairums ir dzirdējis teicienu: – “Par pārdevēju nevar iemācīties, par to piedzimst”. Daudzi pārdevēji tam notic un…   …un nemācās. Bet pārdošana sastāv no konkrētiem soļiem un darbībām, kuras var sekmīgi apgūt! Un pats, pats pirmais solis – saprast, uz ko un kāpēc pārdevējam koncentrēties.

Kad komandā ienāk “jauniņais”, kurā mirklī viņu laiž pie klientiem? Kad ir sagatavojies. Ko tas nozīmē – sagatavojies? Visbiežāk par tādu tiek atzīts censonis, kurš ir iemācījies no galvas lietošanas instrukciju.

Bet ko pērk klients? Klients pērk savas vajadzību risinājumu. Lai ieraudzītu klienta vajadzību, jāskatās uz klientu! Kāpēc mācīties no galvas instrukciju?

Dažkārt grupa mācībās provocē: – “Nez, kā pārdot sanāktu pašam?” Esmu gājis un
pārdevis. Sanāca. Sanāca neslikti. Vai es pārzināju produktu? Nē, nepārzināju. Arī reizē, kad produkts bija tehnoloģisks un komplicēts. Vai es labāk zināju lietošanas instrukciju? Nē, bet mani rezultāti bija ne sliktāki, kā klienta iekšējam produktu trenerim. Kur maģija?

Es neskatījos uz produktu. Es skatījos uz klientu.

Pārdošana nav mistiska. Tā tikai prasa iemācīties pareizu fokusu. Fokusu uz klientu un viņa vajadzību.

  • Uz ko koncentrējas Tev zināmie pārdevēji?
  • Ja jāpārdod paša veikums, ideja vai darba tirgū jāprezentē sevi, uz ko koncentrējies Tu?

6 comments

Stāsts par džemperi… | Kārlis Apkalns

[…] vietā! Nemēģiniet viņus pārmācīt vai vērst „pie pareizās ticības”. Noskaidrojiet, kas otram cilvēkam ir svarīgi un kāpēc! Un piedāvāto risinājumu balstiet uz to, kas otram ir svarīgs, nevis to, kas pašiem […]

Kā būt labam pret klientu? | Kārlis Apkalns

[…] šo precīzi realizē, klienta guvums no atbilstoša pirkuma būs daudz nozīmīgāks, kā tie lati, kurus uz uzņēmuma rēķina iedod “par velti” […]

Mārtiņš

Salabo kļūdas un būs ok! 🙂

Vigants

Es uzskatu, ka jauniņais pārdevējs pēc iespējas ātrāk ir jālaiž un pat jādzen pie klientiem. Tu nevari iemācīties peldēt visu laiku stāvot krastā un lasot instrukcijas un brīdinājuma zīmes! 🙂

Pats esmu pārdevējs un es koncentrējos uz klienta patieso vajadzību un cenšos atrast savā risinājumu portfelī atbilstošāko lietu un pamatot klientam izmantojot viņa frāzes un izteiktās vēlmes… tā teikt – pārveidoju savu pamatojumu atbilstoši klienta “sāpei”… bet izvairoties no pielīšanas. Klientiem patīk, ja pārdevējs ir vienādā līmenī vai pareizāk sakot – mentāli līdzvērtīgs partneris. 🙂

    Karlis

    Pilnīgi piekrītu, Vigant!

    Tur jau tā lieta – risinājumam ir jāatbilst “klienta sāpei”! Diemžēl pārlieku daudzi pārdevēji klientiem vāvuļo frāzes no produkta apraksta, kuros par klienta sāpi var izlasīt tieši neko!

Leave a Reply

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *