Ko kaķi māca par sadarbību?

Ko kaķi māca par sadarbību?

Vai esi sadarbojies ar apkārtējiem? Nu vismaz kādu reizīti?… Esi? Kā sanāca? Gludi vai kaut kas ķērās? Otrs cilvēks īsti negribēja to, ko vajadzētu Tev… Ko nu?

Paskaties uz kaķiem – lielisks piemērs, kā mācīties sadarbību! Netici? Kaķis tikai staigā, kur pašam tīk?  Tāds par sadarbību iemācīt neko nevar? Paskaties un padomā vēlreiz!

Vai kaķim ir kāda vara pār mums? Varas nav, tomēr viņš panāk, ka darām, ko viņš grib. Kā kaķis to panāk? Viņš saprot cilvēkus. Viņš zina, ka cilvēks ne vien grib būt labs, bet arī grib izbaudīt sava labuma apliecinājumu!

Ko dara kaķis, kad vēlas, lai viņam pakasa pavēderi? Viņš noguļas gandrīz vai uz rokas un, kad cilvēks tikai nedaudz to paceļ, kaķis sāk… jā, jā, viņš tūlīt sāk skaļi, skaļi murrāt! Kaķis rāda, ka darām viņam labu. Uzskatāmi, pat skaļi rāda. Un cilvēks kasa! Kāpēc? Cilvēka dabā ir ne vien darīt ko labu, bet arī vēlme izbaudīt apliecinājumu, ka esam to labo paveikuši. Kaķis to saprot. Tamdēļ murrā. Un pretī saņem to, ko vēlējies!

Tiktāl par kaķiem. Bet kas notiek cilvēku sadzīvē?

Mums ir patīkami uzzināt, ka esam izdarījuši ko jauku. Ja tā gadās, otra cilvēka mērķiem un aktualitātēm esam gatavi veltīt nozīmīgu laika un enerģijas daļu. Bet vai ikdienā paši protam apkārtējiem parādīt, ka  novērtējam viņu paveikto? Ne vienmēr!

Biznesā nav parasts ikdienā “skaļi” paust apmierinātību partneriem un piegādātājiem. Sazin`, vēl nākamgad nepiedāvās mums labākos noteikumus…

Vadībā nav parasts ikdienā “skaļi” paust apmierinātību  ar darbiniekiem. Sazin`, komanda vēl atslābs un mazināsies mobilizācija…

Sadzīvē nav parasts ikdienā “skaļi” paust apmierinātību ar mājiniekiem. Sazin`, vēl nenoticēs, nospriedīs, ka jūtamies par kaut ko vainīgi un cenšamies atpirkties

Bet ja tā padomā… Mēs esam gatavi tik pamatīgi kasīt kaķa pavēderi tikai tamdēļ, ka viņš neslinko paust savu apmierinātību. Iedomājies, cik uzrunāti, motivēti un sadarboties gatavi būtu biznesa partneri, kolēģi un tuvinieki, ja apmierinātību par labiem rezultātiem un patīkamu sadarbību mēs ikdienā rādītu tikpat uzskatāmi, kā to māk kaķi?

  • Kāds ir Tavs vērojums – vai apkārtējie prot paust apmierinātību?
  • Vai savās sadarbībās izmanto kaķa gudrību – paust gandarījumu uzskatāmi?

Karlis

Website:

18 comments

iArturs

Šis raksts ir cieši saistīts ar pašmotivāciju, kam pamatā ir vecais-labais “dots devējam atdodas”. Kā arī, jo vairāk sniegsi pozitīvu attieksmi ikdienā, jo vairāk cilvēki uzsmaidīs tev! Iesaku izlasīt The Monk Who Sold His Ferrari šajā sakarā, jo tur ir ļoti daudz atziņu un mācību, kas lēš kā sadzīvot ar cilvēkiem un, galvenokārt, sevi.

Kārlis

Es biežāk sastapies ar praksi, kurā darbiniekus un partnerus “tur modrībā”. Proti – vienalga cik labs sniegums “drošības pēc” tiek viegli pakritizēts, vai arī esošajam piegādātājam paralēli tiek turēts otrs, ar kuru draudot, var noturēt zemākas cenas.

Vismaz pēc manas pieredzes, šāda prakse nereti tiek turēta arī tad, ja 30 piegādes pēc kārtas ir bijušas bez kvalitātes problēmām.

    KI

    Tavs piemērs ir izteiktas paranojas gadījums.

    Kamēr “rezerves piegādātaja variants” noder, ja piegādātājam sāk rasties pārliecība, ka pasūtītajs ir muļķis un sīkos defektus nepamanīs, jo jau 5X “it kā” nav pamanījis.

    Starp citu, kaķis glāstus saņem vienkārši par to, ka viņi IR, kamēr no piegādātaja, darbinieka, biznesa partnera, tiek sagaidīts rezultāts.

      Kārlis

      Hm… Interesants jautājums – vai tiešām Kaķis glāstus saņem par to, ka IR, vai tomēr Kaķis glāstus māk “paņemt” ar gana uzskatāmu murrāšanu…

      Man radies iespaids, ka vidēji viens Kaķis māk saņemt krietni vairāk uzmanības kā, piemēram, viena Zelta Zivtiņa, kura tik uzskatāmi murrāt nemēdz…

        KI

        Zelta zivtiņai mēs esam lieguši iespēju ierāpties klepī, rosīties ap iepirkumu somām, piečurāt mājas čības u.c. fiziskā kontakta iespējas.

        Tapēc salīdzināt šos divus īpatņus nav jēgpilni.

        Esi kādreiz meģinājis pakasīt vēderu zelta zivtiņai?:)

          Karlis

          Es nesalīdzinu Zivtiņu ar Kaķi.
          Es salīdzinu kā MĒS mijiedarbojamies ar Zivtiņām un Kaķiem. Un vēl es uzdodu jautājumu – no kā rodas šīs atšķirības mūsu attiecībās?

            KI

            Tieši tā! Mēs zivtiņai esam lieguši iespēju mijiedarboties ar MUMS. Tapēc velti ir viņai pārmest, ka nemurrā.

            Un velti ir pārmest pasutītājam, ka viņš sajūsmā nespiedz, ja piegādātājs piegādā produktu “kā visi un kā vienmēr”.

            Sajūsmas saucienus ir vērts gaidīt, ja izdevies otru pusi pozitīvi pārsteigt.

              Karlis

              Starp citu… Cilvēka un Kaķa saskarsmē, Piegādātāja lomā ir Cilvēks! 🙂

              Bet daudzi ļaudis saskarsmē ar saviem piegādātājiem arī pie pilnas lomu izvēles un brīvības (mēs taču varam izvēlēties, kā mēs saskaramies ar apkārtējiem), izvēlas Zivs, ne Kaķa komunikācijas paņēmienus…

KI

Ja staigā kur pašam patīk, tad pietiks ar prēmiju:)
Ja iet tur, kur saimniekam vajag… varbūt var arī vēderu pakasīt.
Ja saimniekam nav ne jausmas, kur viņam pašam vajag nokļūt, tad kaķis nevar izdarīt nekā, par ko būtu vērts vēderu kasīt.

    Karlis

    Ļoti aktuālas replikas! Mērķu izpratne tiešām ir atkarīga tikai un vienīgi no saimniekiem.

    Bet kā ir ar gandarījuma paušanu biznesa partneriem?

      KI

      Kapēc Tu domā, ka biznesā nav pieņemts pastāstīt par lietām, kuras partneriem, piegādātājiem ir izdevušās labi?

      Mana pieredze rāda, ka “izteikt atzinību” ir parastā prakse. It īpaši, ja piegādātājs pēc 10 kļūdainām piegādēm, veic vienu precīzu piegādi. Šādi gadījumi patiešām iepriecina pasūtītāju:)

Leave a Reply

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *