Sāc ar “Kāpēc?”!
Jau runājām par efektīviem skaidrojumiem, jēgpilniem mērķiem, vai labklājība motivē panākumiem un jautājumiem, kuri palīdz atrast savas dzīves aicinājumu. Šīs domas attiecas uz personības motivāciju un mērķiem. Bet vai organizāciju risinātie jautājumi ir būtiski atšķirīgi? Vai komandas atstāj paliekošu mantojumu, ja tās virza tikai projektu grafiki un ienākumu plāni?
Saimons Sineks (Simon Sinek) apgalvo, ka ar resursiem, plāniem un grafikiem paliekošam rezultātam nepietiek. Kas tad dod paliekošus panākumus?
Saimons ir formulējis modeli, kurš skaidro daudzu organizāciju panākumus vai arī panākumu trūkumu.
Gandrīz visas organizācijas zina, “KO” tās dara. Krietni mazāk organizāciju spēj precīzi un reālistiski definēt, “KĀ” tās sasniedz savus mērķus. Bet cik ir organizāciju, kuras spēj jēgpilni atbildēt, “KĀPĒC” tās darbojas?
Vairums kompāniju neapzinās, ka būtu aktuāli atbildēt uz jautājumu – “KĀPĒC” tās dara to, ko tās dara? Kāds tam ir rezultāts? Rezultāts ir tas milzīgais atšķirības bezdibenis, kas ir starp apbrīnotajām, izcilajām organizācijām un tādām, kuras ikdienā vien sekmīgi rušinās savu nākamo piezemēto plānu sasniegšanai.
Plašāk par šo, pieminot lidmašīnas izgudrošanu, Mārtinu Luteru Kingu, Apple, TiVo un citus aizraujošus piemērus, Saimons Sineks stāsta TEDx konferencē:
- Vai vari atbildēt, “KĀPĒC” Tava organizācija dara to, ar ko tā nodarbojas?
- Vai bija kas pārsteidzošs, ko lika pārdomāt iepriekšējais jautājums? Kas tieši?
Aldis
Nu vispār jau tas ir stāsts par personīgo vīziju, par to, ka vadītājam jābūt spēcīgi personīgai vīzijai. Par to plašāk runā Pīters Senge savā darbā 5. disciplīna un daudzi citi autori.
Es arī kritiski vērtēju to How un What secību, tā varētu būt arī savādāka dažos gadījumos.
Tas ir tāds marketinga stāsts…