Cel vērtību, mazini izmaksas!
Mirkli iepriekš diskusijā par traģikomisko atlaižu anekdoti, paudu viedokli, ka rosība “ar atlaidēm cenu lapā” neceļ produkta Vērtību un neved pie samērīgas peļņas. Kā jēdzīgāk sekmēt darījumu un biznesa mērķu sasniegšanu?
Iespēju un Ieguvumu skaidrojums. Pirms sācis lietot, klients (pat ja viņam pašam šķiet pretēji) nevar zināt, ko tieši produkts ļauj paveikt un kāds no tā labums. Izsmeļoša (pārdevēja vai reklāmas veikta) prezentācija var būtiski paaugstināt produkta Vērtību klienta acīs un līdz ar to celt klienta gatavību pirkt arī bez atlaides.
Klienta Izmaksu mazināšana. Cena ir tikai viens no izdevumiem, iegādājoties produktu. Mazinot pirkumam tērēto Laiku, Pūles, Bailes un Jušanas, var būtiski mazināt Klienta Izmaksas. Vēl var klientam palīdzēt mazināt Meklēšanas, Apkopes un Ārkārtas izmaksas. Ja šo precīzi izskaidro klientam, tas kļūst par racionālu un iedarbīgu argumentu nedīkt par Cenu.
Piegādātāja Izmaksu mazināšana. Pieeja balstīta senajā patiesībā, ka klienti daudzas produkta īpašības un elementus vai nu neizprot, vai arī neizmanto. Šo elementu sniegšana piegādātājam Izmaksas rada, bet klienta acīs produkta Vērtību neceļ. Loģiska darbība – mazināt piegādātāja izmaksas, no produkta ņemot ārā klienta nenovērtētus elementus. Šī pieeja dod izmaksu elastību, kas atbalsta nelielu atlaižu piešķiršanu.
Mana pārliecība: šīs Vērtības celšanas un Izmaksu mazināšanas pieejas efektīvi sekmē darījumu notikšanu, tajā pašā laikā negrauj produkta Vērtību klienta acīs un “nenoēd” peļņu. Citiem vārdiem – tās ir daudz prātīgākas par rosību “ar atlaidēm cenu lapā”.
- Kādi ir Tavi vērojumi – vai pārdevēji izskaidro produkta Iespējas un Ieguvumus?
- Kādas vērtības celšanas un izmaksu mazināšanas taktikas pielieto Tu?
Lelde
Kārli, tas, ko Tu šeit raksti, no manas puses tiek pavadīts ar galvas piekrītošu mājienu, bet vēlmi piebilst. Apraksts vistiešāk attiecas uz pakalpojumiem. Runājot par precēm un starpniecību Tevis teikto vairs nevar tik viennozīmīgi attiecināt.
Tiesa, cenas pamatojumam vecā labā hamburgera principa ievērošana, arī šodien ir aktuāla. Nesen novēroju šādu ainu biļešu kasē. Vīrietis iegādājās vairākas biļetes uz kādu koncertu par kurām izdeva teju 200Ls. Ticu, ka šis vīrietis mazliet iepīka par summu, ko izdod, neskatoties uz to, ka koncertu viņš ļoti vēlējās apmeklēt (tās emocijas manāmas). Bet jaukā tirdzniecības vietas darbiniece viņa sūro izdevumu rievu nodzēsa vienā mirklī, sakot šādi: Paldies, šodien jūs esat mūsu vērtīgākais klients ar lielāko pirkumu!
Ja Tu zinātu, kā atplauka vīrietis. Vārds “vērtīgākais” nodzēsa ikvienu sīkāko “škrobi” par izdoto naudu.