Toksiskais Klients
Šodien plosos par kāda uzņēmuma pakalpojumu lietojamību/izprotamību. Pēc četru mēnešu laikā jau ceturtās neveiksmīgās saskarsmes, esmu zaudējis laiku un naudu, esmu nokaitināts, emocionāls un ne visai iecietīgs. Piedevām, savu sāpi izkliedzu jau atkārtoti un publiski.
Kā izpaužas mana plosīšanās?
Visu piedzīvoto un sajusto rakstu Facebook, ceturto reizi zvanu uz Klientu atbalsta līniju, kavēju darbinieku dārgo laiku, provocēju viņus ar neērtiem un darbinieku līmenī patiesībā neatbildamiem jautājumiem, tā graujot viņu darba morāli.
Pamatoti vai nepamatoti, taču esmu patiesi nokaitināts un, tiklīdz kā nākotnē ar šo piegādātāju gadīsies kaut sīkākais negludums, es atkārtoti “sprāgšu” nekavējoties un pie mazākā iemesla.
To visu apkopojot, esmu kļuvis par klasisku Toksisko Klientu.
Nemēģinot skaidrot konkrētās situācijas pirmssākumus un attīstību, nākamais jautājums: kā šim vai jebkuram citam uzņēmumam līdzīgā situācijā, kurā reiz “normāls” Klients nu jau ir (ne-)laimīgi kļuvis par Toksisko Klientu, būtu vissaprātīgāk virzīt turpmāko sadarbību?
Vērojot sevi un savas rīcības no malas, atausa ne visa tradicionāls piedāvājums: Lai taupītu savu un Klientu laiku, lai savus darbiniekus “nemestu uz ambrazūras”, vai nebūtu racionālāk Toksiskos Klientus necensties apmierināt un noturēt, bet gan sniegt viņiem atbalstu gludi un savlaicīgi aizmigrēt pie konkurentiem?
Kādi būtu ieguvumi no šādas, ne visai konvencionālas pieejas?
Uzņēmumi ietaupītu Klienta un savu darbinieku laiku, savu darbinieku nervus un, ticams, aiztaupītu publiskus asumus nu jau par “toksisku” kļuvušās sadarbības turpmākajās epizodēs.
Un vēl viens arguments šajā virzienā…
Ja Klients aizies projām un pie konkurenta “aplauzīsies”, pastāv varbūtība, ka pēc mirkļa viņš “ar kājstarpē iežmiegtu asti” atgriežas. Ja Toksiskais Klients ar milzīgām tiešajām un netiešajām izmaksām tiek “varonīgi noturēts”, tad “pazemīgās atgriešanās” scenārijs nav iespējams pat teorētiski.
Kā šķiet Tev, kas būtu racionālākā uzņēmumu rīcība ar Toksiskajiem Klientiem?
Zelma
Noteikti jālaiž pie konkurentiem. Jo viena no iedarbīgākajām reklāmām ir mutiskie ieteikumi draugu/paziņu lokā un Toksiskā Klienta publiskās pārdomas var aizbaidīt ne vienu vien potenciālo klientu.
Toksiskā Klienta dēļ uzņēmums jau sistēmu nemainīs, tādēļ, palaižot vienu prom, viņi tikai iegūs.